پوشش نشست خبری سخنگوی شورای ائتلاف در خبرگزاری ایرنا

سخنگوی شورای ائتلاف گفت: گروه‌هایی که شورای ائتلاف را می‌پذیرند، باید فردیت را کنار بگذارند؛ اگرچه از کسی دعوت نمی‌کنیم اما درب شورای ائتلاف برای برپایی مجلس بهتر، روی همه تشکیلات قانونی باز است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری ایرنا، امیر ابراهیم رسولی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی شورای ائتلاف نیروهای ائتلاف گفت: جلسات شورای ائتلاف پس از استقرار مجلس یازدهم و شورای اسلامی شهر منظم برگزار شده است. البته کسانی به دلیل مشغله از ما جدا شدند. امیدواریم شورای ائتلاف برای کمک به انقلاب بتواند کاستی‌ها را جبران کند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره بررسی عملکرد نمایندگان این شورا در مجلس یازدهم، تصریح کرد: در گذشته پیش از انتخابات لیست می‌دادند و بعد هم از آن گذر می‌کردند. این نخستین بار است که کارگروه ارزیابی و نظارت شورای ائتلاف برای بررسی عملکرد نمایندگان عضو تشکیل شده است.

رسولی افزود: در این فرایند کارنامه هر نماینده جداگانه، دقیق و جزئی بررسی می‌شود. رفتار نماینده در صحن، مصاحبه‌هایی که انجام داده، عملکردش در حوزه انتخابیه و … همگی بررسی خواهد شد و در صورت هرگونه ضعف در عملکرد، با نماینده قبلی خداحافظی کرده و فرد جدیدی معرفی می‌شود. با این افراد بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دلیل حضورم در مجلس، بر رفتار و عملکرد نمایندگان نظارت کامل دارم و می‌توانم جزئیات آن را ببینم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره حضور جبهه پایداری و طیف نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورای ائتلاف حزب نیست؛ بلکه متشکل از مجموعه ای از جریان‌های مختلف است که بعضا با همسو نیستند و تضاد دارند. دایره فعالیت شورای ائتلاف صرفا سیاسی نیست و می‌تواند صنفی هم باشد.

رسولی ادامه داد: گروه‌هایی که شورای ائتلاف را می‌پذیرند، باید فردیت را کنار بگذارند و ائتلاف کنند. اگرچه برای حضور از کسی دعوت نمی‌کنیم. بنابراین درب شورای ائتلاف برای برپایی مجلس بهتر، روی همه تشکیلات قانونی باز است.

به دنبال پوست اندازی در شورای ائتلاف هستیم

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره معرفی چهره جدیدی در این شورا گفت: افرادی در مجموعه شورا هستند که تجربه بیشتری دارند؛ اما وظایف خود را انجام می‌دهند و وارد سایر حوزه‌ها نمی‌شود. امروز در شورای شهر تهران افرادی داریم که به رغم تجربه، جوان هستند. اگر منظور پوست‌اندازی باشد، بله ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: امروز در دولت، وزیری داریم که با لیست شورای ائتلاف وارد مجلس شورای اسلامی شد و امروز وزیر اقتصاد است. این سیاست شورای ائتلاف برای پوست‌اندازی دنبال می‌شود. تلاش می‌کنیم نیروهای جوان را کنار نیروهای باتجربه قرار دهیم و از آن خروجی مثبت بگیریم.

رسولی اضافه کرد: حاضرم با هرکسی از مجلس دهم، درباره مقایسه عملکرد مجلس دهم و یازدهم مناظره کنم. وقتی نمایندگان مجلس دهم از ضعف‌های مجلس یازدهم می‌گویند، درباره خوبی‌های آن هم بگویند.

شانا زیر بار شرط نخواهد رفت

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره اظهارات محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مبنی در شرط جبهه پایداری برای ماندن در شورا، تصریح کرد: ائتلاف زیر بار شرط نخواهد رفت؛ در کار جمعی شرط معنا ندارد. البته باهنر عضو شورا است و شخصا هم مستندی درباره این موضع ندیده‌ام.

رسولی درباره معیار حضور افراد در لیست شورای ائتلاف برای انتخابات یازدهم اسفندماه، گفت: کارگروه چهارنفره شورای ائتلاف در حال مطالعه مدل انتخاباتی شورا است. این مدلهای انتخابات هم با مطالعه تجربیات گذشته و هم با استفاده از کسانی که کار انتخاباتی کرده‌اند، استفاده می‌کنیم. تا کنون ۴ جلسه تشکیل شده است. سعی می‌کنیم در مدل انتخاباتی اشکالات و اصلاحات قبلی را جبران کنیم.

انتخابات تناسبی به انتخابات مجلس نمی‌رسد

وی درباره موضع شورای ائتلاف برای انتخابات تناسبی گفت: ما در شورای ائتلاف درباره برگزاری انتخابات تناسبی جلساتی برگزار کردیم و آن را به دقت بررسی کردیم که موافقان و مخالفانی داشت. اما به جمع‌بندی نرسیدیم که اعلام موضع کنیم و در جایگاه اعلام موضع نیستیم و تابع تصمیمات هستیم. البته به نظر می‌رسد که این نوع از انتخابات برای انتخابات یازدهم اسفند تصویب و نهایی نشود.

کد خبر 1278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha