پیام تبریک به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت ولادت رسول مکرم اسلام بیانیه‌ای صادر کرد.

سرویس استان‌های شانا؛ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت ولادت رسول مکرم اسلام بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ هَـذِهِ أُمَّتـُکُمْ أُمّـَةً وَاحِـدَةً وَأَنَـا رَبـُّکُمْ فَـاعْبُـدُونِ
سوره مبارکه انبیاء آیه ۹۲

امروز میلاد انسانی است که حقیقتا هدیه خداوندی برای بشریت است. کسی که خدا او را رحمتی برای دنیا و عقبی دانسته است «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ». پیامبر مهربانی‌ها که در تمام عمر خویش دغدغه هدایت بشر به نیک فرجامی را داشت. چنان که امیرالمؤمنین علی علیه السلام، در وصف ایشان می‌فرماید پیامبر چونان طبیبی دوار برای یافتن بیماران و درمان آن‌ها بود "وَ مِنْهَا طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَی مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْیٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُکْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَةِ"

محمد صل الله علیه و آله، دردانه آفرینش بود و انتخاب شد تا اخلاق را در جامعه به کمال برساند. البته از کسی که هدف از رسالتش کمال بخشی به مکارم اخلاق است چیزی به غیر از این انتظار نیست که فرمود «إنَّی بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ».

اما اراده خدا آن بود که دین اسلام نشر یابد و قوام گیرد و جهانی شود و خواهد شد که فرمود: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» و این وعده‌ای است که در تحقق آن هیچ شکی نیست.

پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور پر برکت خود جهان هستی را معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح و عدالت و الهام دهنده و روشنایی بخش بهره‌مند ساخت.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی میلاد فرخنده حضرت محمد (ص) و فرزند بزرگوارش حضرت امام صادق (ع) که سرچشمه دانایی بود و جهان اسلام تا همیشه مرهون ایشان است را به همه انسان‌ها و امت اسلام بویژه محضر صاحب الامر امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای حفظ الله تبریک گفته امید دارد همه همه توفیق یابند از سفره پربرکت این هدایای آسمانی توشه علم و اخلاق برگیرند و با آراستن خویش به اخلاق محمدی (ص)، آوای خوش او که همانا مهربانی نسبت به همنوع است را جهانی نمایند و امیدوار است فرهنگ وحدت و همدلی که یکی از زیباترین ارمغان‌های سیره پیامبر رحمت الهی برای بشریت است را در منش و افکار و رفتار خود متجلی سازد و آن را زمینه‌ساز اعتلا و سربلندی مکتب انسان‌ساز اسلام در همه‌ی عرصه‌ها نماید.

کد خبر 1630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha