نقش آمریکا در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

موجی از انتقادات باید به سمت دولتمردان آمریکایی گسیل شود و عموما آنها را باید مسئول اصلی بمباران غزه معرفی کرد.

سرویس رصد و تحلیل شانا - بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نخبگان، چند نکته کلیدی و راهبردی در باره جنگ اخیر غزه داشت که در تحلیل وقایع کنونی و آینده بسیار مهم است. این نکات مهم که تبیین آن توسط نخبگان می تواند چشم انداز تحولات آینده را به درستی ترسیم کند ، عبارتند:

شواهد و قرائن حکایت از بهت و حیرت ادامه‌دار نظام اطلاعاتی و امنیتی حتی سیستم اجرایی رژیم جعلی صهیونیستی دارد. گویا سیستم عصبی دولت نتانیاهو (دولت دیوانگان ) مختل شده و قدرت هرگونه تصمیم‌گیری را از دست داده است. سفر اخیر مقامات آمریکایی به ویژه « بایدن» و « بلینکن » و حضور او در جلسات دولت و اتاق عملیات رژیم جعلی، حکایت از این دارد که آمریکا عملا کنترل دولت متزلزل صهیونیستی را به دست گرفته تا با هزینه کمتر او را از این باتلاق نجات دهد.آمریکا اگرچه در این مرحله حضور نظامی مستقیم  ندارد اما هدایت پشت صحنه دولت و ارتش را در دست گرفته است که در سفر بایدن به سرزمین های اشغالی و لو رفتن چهره های نیروهای ویژه « دلتا فورس» در اسرائیل نشان از دخالت و هدایت آمریکا در جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی درغزه دارد.

رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «آن طوری که اطلاعات متعدد به ما می گوید سیاست جاری این روزها یعنی همین هفتهی اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکاییها دارند تنظیم میکنند، یعنی سیاستگذار آنها هستند. کارهایی که دارد انجام میگیرد سیاست آمریکاییهاست. آمریکاییها مسئولیت خودشان را مورد توجه قرار بدهند، مسئولند

       بنابراین لازم است در تحلیل هایی که این روزها داده می شود، به این نکات باید توجه داشت:

الف )  در کنار ددمنشی رژیم صهیونیستی باید نگاه‌ها به سمت آمریکا به عنوان مدیر و سیاست‌گذار صحنه دوخته شده و نقش شیطان بزرگ به درستی تبیین شود و افکار عمومی ، دولت بایدن را مسئول اصلی حوادث پس از این مقطع بداند.

ب )  موجی از انتقادات باید به سمت دولتمردان آمریکایی گسیل شود و عموما آنها را باید مسئول اصلی بمباران غزه معرفی کرد.

ج )  وقتی آمریکا اینچنین نقش‌آفرینی می‌کند بایدتبعات دخالت‌های ظالمانه خود را در کشتار مردم بیگناه غزه بداند و منتظر عواقب حال و آینده اقدامات خود در فلسطین و خارج از آن خصوصا پایگاه‌ها و سفارتخانه‌های خود باشد. ( همانگونه که در چند روز اخیر شاهد شلیک چند موشک حشدالشعبی عراق به پایگاه آمریکایی ها در« عین الاسد» و زخمی شدن چند تن از آنها در این پایگاه بودیم.)

د )  آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد و افزایش بازیگران آن هستند، چنانچه بمباران غزه فوراً متوقف نشود، هر زمان ممکن است یک یا چند گروه دیگر خط مقاومت وارد میدانِ نبرد شوند و در هر کشوری بر علیه منافع اسرائیل یا آمریکا حادثه امنیتی رخ دهد.

ه )  آمریکا و اسرائیل به خوبی میدانند اگر هشدار صریح رهبری در توقف فوری بمباران غزه را عملیاتی نکنند باید شاهد توسعه میدانِ نبرد باشند که در این صورت ، هزینه‌های گزافی را بر شکست مفتضحانه خود تحمیل می کنند.( هشدار « جو بایدن» به مقامات صهیونیستی در سفر به تل آویو مبنی بر اینکه گستره جنگ را به مناطق دیگر نکشانید و مراقب اتفاقات بعد از عملیات طریق الاقصی باشید و تاکید  بر اینکه ما خشم خودمان را بعد از ۱۱ سپتامبر کنترل نکردیم و دچارگرفتاری های  پس از ۱۱ سپتامبر شدیم، نشان می دهد آمریکا نگران اعتبار خود و هزینه هایی است که از این پس خواهد داد.)

کد خبر 1747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha