تقدیر کمیته شهری و روستایی شورای ائتلاف از برگزاری نمایشگاه روستاآباد

اقدام اخیر معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری و سازمان امور عشایر در تکریم "روز ملی روستا و عشایر" با برگزاری نمایشگاه "روستاآباد" مورد تقدیر شورای ائتلاف قرار گرفت.

سرویس اخبار شانا - کمیته شهری و روستایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای از اقدام دولت در برگزاری نمایشکاه روستاآباد تشکر کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

 جوامع روستایی و عشایری ایران اسلامی با توجه به ویژگی های انسانی و جغرافیایی منحصر به فرد، نقش غیرقابل انکاری در ساخت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از خود به جای گذاشته و با پرورش مردمانی غیور همواره در پاسداشت از میهن و دفاع از مرزهای پهناور آن در برابر دشمنان رشادت های بی نظیری را به نمایش گذاشته که در حافظه تاریخی ملت ایران به یادگار مانده است.

به واسطه همین اهمیت و کارویژه های اساسی جوامع روستایی و عشایری است که امام خمینی (ره) این جوامع را به چشم "ذخایر انقلاب" نگریسته و  مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود "رسیدگی به امور روستاییان و عشایر را از مسایل حساس و مهم کشور دانسته و آنها را مردمانی صادق و بااخلاص و راستگو و شجاع توصیف می کند" و در تقویم رسمی نیز به پاس جایگاه والای و تکریم آنان، روز ۱۵ مهرماه به عنوان روز "ملی روستا و عشایر" نامگذاری شده است.

 این ویژگی های ارزشمند و منحصر به فرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه روستایی و عشایری کشور، شایسته توجه اساسی و ارائه بهترین خدمات است. در همین راستا، اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص جامعه روستایی و عشایری، نشان از اهمیت والای این مناطق در برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها و انجام اقدامات و فعالیت های موثر در جهت برخورداری از شاخص های توسعه در مقیاس با جامعه شهری است.

به همین جهت، اقدام اخیر معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری و سازمان امور عشایر در تکریم "روز ملی روستا و عشایر" با برگزاری نمایشگاه "روستاآباد"  به مدت یک هفته (۱۲ تا ۱۸ مهرماه) در مصلی امام خمینی(ره) تهران، نشان از اهتمام ویژه نظام اسلامی و دولت در توجه و تلاش جهت توانمندسازی و معرفی ظرفیت های موجود اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این جوامع است.

لذا کمیته شهری، روستایی و عشایری شورای ائتلاف بر خود لازم می داند که از دقت نظر و تلاش های بی وفقه معاون محترم توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری و  همچنین سرپرست محترم سازمان امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی که اهتمام ویژه ای به حل مسائل و مشکلات جوامع روستایی و عشایری ایران عزیز را دارند جهت برگزاری نمایشگاه "روستاآباد" تشکر و قدردانی نموده و امیدوار است که با ارتباط نزدیک و مستمر با جامعه روستایی و عشایری بتواند گام های مثبت و موثری در راستای توسعه پایدار این مناطق از ایران عزیز و سربلند بردارد.

کد خبر 1660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha