کد خبر 1739
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
شلیک به راویان تاریخ

بی‌شک آنچه افکار عمومی جهان در چند روز گذشته شاهد بوده‌اند، شلیک به انسانیت و وجدان بشری بوده است‌.

به گزارش شانا - دکتر سید علی ریاض معاون سازماندهی و شبکه سازی اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یادداشتی به مناسبت تحولات اخیر در غزه نوشت:

تحولات در منطقه خاورمیانه بار دیگر در کانون توجه‌ها قرار گرفته است. فاجعه وحشتناک محاصره‌غزه و اقدامات جنایت‌گونه همچون بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، رویدادهای بسیار تکان‌دهنده و هولناکی بود که قلب آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار کرد. آنچه در این روزها ترسیم شد با هیچ نظام‌نامه حقوقی و بشردوستانه همخوانی ندارد و نقض آشکار قوانین جنگی است‌.

کشتار صدها غیرنظامی اعم از زن و کودک و کادر درمان در قاموس هیچ نبرد و جنگی نمی‌گنجد.

دایره جنایت رژیم سفاک‌ و کودک‌کُش صهیونیستی حتی خبرنگاران را که بر اساس قوانین جنگی از مصونیت برخوردار هستند نیز در بر گرفته است.

رژیمی که در حذف و ترور افراد غیرنظامی از جمله خبرنگاران و اصحاب رسانه فهرست و کارنامه بلندبالایی دارد، در هفته‌های گذشته نیز ده‌ها خبرنگار را که روایت‌گران این واقعه دهشتناک بوده‌اند به شهادت رسیده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

اگر چه سکوت و خواب حکمرانان جهان در پس مظلومیت فلسطین اشغالی، صدای بیدار مردم را در نقاط مختلف دنیا به پا داشته است.

اما رژیم صهیونیستی عامدانه ساختمان خبرنگاران در غزه را هدف قرار می‌دهد تا مانع از پوشش وقایع و جنایت‌هایی شود که این رژیم در این شهر به آن دست می‌زند. استمرار این فاجعه، بار دیگر اهمیت و مشقت کار خبرنگاران در مناطق بحرانی جهان را یادآوری می‌کند.

حقیقت آن است که در میدان جنگ فقط نبرد و توپ و تانک نیست، بلکه بخش مهم‌تری از جنگی که امروز در فلسطین جریان دارد، جنگ روایت‌‎هاست.

براساس اسناد، مدارک و شواهد بسیار که حتی رسانه‌های غربی نیز بر آن صحه می‌گذارند، دلالت بر این دارد که در جنگ جاری در نوار غزه در کناره دریای مدیترانه، جنایت‌های بی شماری رخ داده است که در تطبیق با حقوق جنگ و کنوانسیون‌ها و اصول پذیرفته شده حقوق عرفی جنگ نیست‌.

نقض آشکار قوانین جنگی در پی رزم غرورآفرین، طوفان الاقصی بایستی در ابعاد متعدد حقوق بشردوستانه مورد واکاوی قرار گرفته شود که بخشی از این رسالت مهم بر عهده خبرنگاران است‌.

هدف‌قرار دادن غیر نظامیان همچون کودکان، زنان، خبرنگاران و کادر درمان، محاصره مردم غیرنظامی و کشتار آن‌ها ، نابود سازی هدفمند زیربناهای غزه، قطع آب و برق، قطع دسترسی به امکانات و خدمات درمانی و... همگی از مصادیق جرایم جنگی است‌.

بی‌شک آنچه افکار عمومی جهان در چند روز گذشته شاهد بوده‌اند، شلیک به انسانیت و وجدان بشری بوده است‌.

کد خبر 1739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha