بیانیه شورای ائتلاف شادگان بمناسبت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم

شورای ائتلاف نیروهای انقلابی شهرستان شادگان بمناسبت چهارمین سالگرد شهادت فاتح دلها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رحمة الله تعالی علیه بیانیه ای را صادر کرد.

سرویس استان‌های شانا - شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان شادگان در چهارمین سالگرد شهادت فاتح دلها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای فرمانده شهید سپاه قدس را ، نماد عینی و واقعی مدیر انقلابی مورد نظر مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در عهد نامه مالک اشتر دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ ﴿ آل عمران ۱۶۹﴾ چهار سالی است که از شهادت ان مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر میگذرد که تا ابد یاد وخاطره های مقاومت و جانفشانی اش در ذهن و اندیشه و قلب محور مقاومت جاری و ساری خــواهد بود، بفرموده مقام عظمای ولایت حاج قاسم یک مکتب جامع، کامل، انقلابی و حلال همه مشکلات کشور است.

انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن به معنای حقیقی کلمه و یکی از مهمترین دلایل محبوبیت حاج قاسم و سرچشمه عشق و دلدادگی مردم به اوست. سردار سلیمانی به حق یک سرباز مخلص و انقلابی برای ولایت بود که وجودش به مردم آرامش می‌داد.

منش و رویکرد انقلابی سردار شهید از او یک انسان مخلص، فداکار، آرام اما بی قرار برای خدمت و دفع شر دشمن از سر مردم ساخته بود. آنچه که حاج قاسم را از دیگران متمایز کرده و او را محبوب دل مردم ساخته، اخلاص و فداکاری و سربازی بی تکلفش در راه ولایت و مردم است. حاج قاسم، سیدالشهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سرباز ولایت، پرچم‌دار و تجسم عینی حدیث شریف علوی: «أَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّهٍ وَ سَدَاد» بود و در یاری کردن ائمه اطهار (علیهم السلام) با پارسایی و پاکدامنی و درستکاری، اظهار ارادت و توسل به اهل البیت(علیهم السلام) و همچنین اطاعت محض از فرامین حضرت امام راحل سلام‌الله علیه و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) سر از پا نمی‌شناخت.

مردم در چهره حاج قاسم، تفسیر آیه «...اشداء علی الکفار رحماء بینهم» را مشاهده می‌کردند. فرمانده شهید، به میزانی که در برابر دشمن شدید و مستحکم بود، به همان میزان در برابر مردم خاضع و متواضع بود.

نور چهره اش یادآور راز و نیازهای شبانه و برگرفته از آیه شریفه «... سیماهم فی وجوههم من اثرالسجود» بود. الحق که آیه شریفه: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» را به تصویر می‌کشید. شهید سلیمانی حقیقتاً مصداق کامل مدیریت تراز انقلابی، مردمی و جهادی بود که انتظارات رهبری را به صورت صد درصد برآورده کرده بود.

سردار فاتح دل‌ها بی کم و کاست نماد عینی و واقعی مدیر انقلابی مورد نظر مولای متقیان امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در عهد نامه مالک اشتر است. او یک اسطوره است، اسطوره‌ای زمینی و دست یافتنی. سردار فاتح دل‌ها الگویی عینی و واقعی برای هر کسی که بخواهد در مسیر کمال گام بردارد. شهید سلیمانی زنده و الگویی کامل برای تداوم گام دوم انقلاب است.. روح شاد ویادش گرامی باد.

کد خبر 2173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha