رسولی: بی تدبیری‌های دولت روحانی از حافظه مردم پاک نمی‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، اظهارات اخیر «حسن روحانی» را استراتژی انتخاباتی و تبلیغاتی خواند و گفت: بی تدبیری‌های دولت او از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نمی‌شود.

سرویس انتخابات شانا- «امیر ابراهیم رسولی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره ادعای حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت فعلی پشتوانه‌ای مردمی ندارد، گفت: هر اتفاقی که در انتخابات بعد از دوره وی افتاده محصول عملکرد او و دوستانشان است، از این رو باید پرسید روحانی در دولتش چه کاری انجام داد که نتیجه امروز آن ناامیدی از مشارکت شده است و برخی به دلیل سیاست‌ها و عملکرد اشتباه و خروجی نامطلوب نسبت به روند کلی ناامید شدند و حالا ما تلاش می‌کنیم که دوباره امید را به جامعه برگردانیم.

وی افزود: بنابراین آقای روحانی به جای فرار رو به جلو باید به دوران ریاست‌جمهوری خود برگردد و دوره اول ریاست‌جمهوری خود را تبیین کند و حتی درباره دوره دوم ریاست‌جمهوری و شعارهای انتخاباتی خود توضیح بدهد و بگوید که چه کاری می‌خواست انجام دهد اما نتوانست.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: آقای روحانی در مورد برجام وعده‌هایی داده بود اما نتوانست آنها را محقق کند! آمریکا در موضوع برجام کلاه سر آنها گذاشت و باعث شد حتی برخی دوستان اصلاح‌طلب و کارشناس حوزه هسته‌ای به وی نامه نوشتند که در سیستم هسته‌ای بتون نریزید اما با این حال باعث و بانی وضعیتی شدند که بعدا نتوانستند پاسخگو باشند.

رسولی خاطرنشان کرد: نمی‌شود دوستانی بیایند و در دوره‌ای که در قدرت قرار می‌گیرند، خروجی نداشته باشند و مدام غُر بزنند و زمانی هم که دوران قدرتشان به پایان می‌رسد دوباره غُر بزنند! چه اصراری است که شما همیشه طالب صندلی و پست و قدرت هستید اما مدام غُر می‌زنید!

وی تصریح کرد: بی تدبیری‌های دولت روحانی از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نمی‌شود، البته من نمی‌گویم در دولت‌ها یا مجالس دیگر هیچ مشکلی نبود اما مردم نمی‌توانند باور کنند که رئیس‌جمهور سابق صبح روز جمعه بیدار شد و گفت که از تغییر قیمت بنزین اطلاع نداشت. نه دوستان وی، نه کسانی که منتقد او هستند و نه مردم هیچ‌کدام این سخن را باور نمی‌کنند.

سخنگوی شورای ائتلاف خطاب به روحانی خاطرنشان کرد: نگاه مردم این است که قیمت بنزین چگونه تغییر کرده است؟ مگر دستگاه اجرایی در اختیار شما نبود که می‌گویید من از تغییر قیمت بنزین بی‌خبر بودم! چرا صبح شنبه که خبردار شدید قیمت را ملغی نکردید؟ مگر وزارت نفت دست شما نبوده و مگر شما رئیس‌جمهور نبودید؟

رسولی بیان کرد: اگر واقعا شما از افزایش قیمت بنزین مطلع نبودید، چرا صبح شنبه به ریاست جمهوری خود ادامه دادید؟ خُب استعفا می‌دادید و می‌گفتید من از تغییر قیمت بنزین مطلع نبودم و به همین دلیل استعفا می‌دهم.

وی این موارد را از جمله گاف‌های روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: آقای روحانی باید ابتدا به گاف‌های خود پاسخ بدهد و بعد به عملکرد دیگران بپردازد. البته حتما عملکرد سایر دولت‌ها نیز قابل نقد است اما اجازه بدهید حداقل یک دوره دولت تمام شود تا بتوان درباره عملکرد آن دولت قضاوت کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، سفرهای استانی رئیس جمهور و ارتباط نزدیک دولتی‌ها با مردم را به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: پشتوانه مردمی در پی عملکرد ایجاد می‌شود. سفرهای استانی چه سفرهایی که رئیس دولت و چه سفرهای نظارتی که رئیس‌مجلس انجام می‌دهند، همه امیدبخش است.

رسولی اظهار کرد: مهم این است که این سفرها در دل مردم ایجاد امید می‌کند و مردم احساس می‌کنند یک نفر حرف‌های آنها را می‌شنود و به وضعیت آنها توجه دارد، نه اینکه یا پشت درهای بسته نشسته و یا از تصویر مانیتور نگاه می‌کند و یا در لندکروز نشسته و بازدید می‌کند، از این رو بین افراد تفاوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما باید ببینیم که چه کسانی از ارتباط با مردم احساس ترس و نگرانی می‌کردند و چه کسانی با وجود همه ضعف و مشکلات احتمالی که وجود دارد در کنار مردم هستند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درخصوص اظهارات روحانی در سال انتخابات گفت: به نظر می‌آید اظهارات آقای روحانی یک استراتژی انتخاباتی و تبلیغاتی است. او در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده و دوستان او از جمله رئیس سازمان برنامه بودجه در دولتش در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شده‌ است، از این رو باید به یک ریسمانی چنگ بزند تا خوراک تبلیغاتی و انتخاباتی خود را تامین کند.

رسولی بیان کرد: به نظر می‌رسد این سخنان، اظهارات و برخوردها، اقدامات تبلیغاتی و انتخاباتی است و کسانی که باید متوجه این موضوع باشند متوجه خواهند شد و چندان لازم نیست که او (روحانی) نمایش بازی کند.

وی گفت: درست است که آقای روحانی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند اما بهتر است ابتدا از عملکرد خود دفاع و آن را تبیین کند و این بهترین کارنامه است برای اینکه تشخیص داده شود که آیا می‌توان دوباره به وی و دوستانشان اعتماد کرد؟!

کد خبر 2428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha